Przejdź do głównej zawartości

Honda Project 2&4 concept

      Na tegorocznych targach we Frankfurcie Honda przedstawiła projekt niezwykłego pojazdu, który stworzony został przez połączenie najlepszych cech motocykla i samochodu. Stąd też jego nazwa: 2 na 4 - motocykl na czterech kołach. Samochód przypomina swym wyglądem Formułę Hondy z lat 60-tych XX wieku - RA272. Pojazd jest też niezwykle lekki, waży zaledwie 405kg. Długość całkowita wynosi 3040 mm, szerokość 1820 mm i wysokość 995 mm.
      Pojazd posiada silnik 1.0 Honda V4 RC213V, zapożyczony z motocykli jeżdżących w wyścigach kategorii MotoGP. Maksymalna moc silnika to 215KM (160kW). Automatyczna, sześciostopniowa skrzynia biegów wyposażona jest w dwa sprzęgła, a mechanizm zmiany biegów znajduje się przy kierownicy.
      Innowacyjnym czynnikiem, który wyróżnia Projekt 2&4jest jego "pływające siedzenie." Jest ono zawieszone bardzo nisko w otwartym kokpicie, dzięki czemu sprawia wrażenie jakby jechało się motocyklem. Z drugiej strony, zabudowana część pojazdu i zastosowanie czterech kół sprawi, że kierowca będzie bezpieczniejszy niż w klasycznym motocyklu. 

Honda Project 2&4 concept (fot.Honda)

Komentarze

  1. Niezawodna pomoc drogowa to klucz do spokoju na drodze. Jeśli szukasz solidnej firmy, która oferuje usługi holowania i pomocy drogowej, odwiedź stronę https://hol-max.pl/. Kliknij w link, aby poznać ich profesjonalną obsługę i szeroki zakres usług dostosowanych do Twoich potrzeb. Niezależnie od sytuacji, możesz liczyć na ich szybką reakcję i fachową pomoc.

    OdpowiedzUsuń
  2. A co powiecie na takie rozwiązanie jak dealer Technotop: https://technotop.pl/ ? Co sądzicie o marce KIA? Jestem bardzo ciekawa samochód właśnie tej marki.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Budowa i działanie sprzęgła motocykla

         Sprzęgło służy do płynnego rozłączania i załączania silniaka z mechanizmami przeniesienia napędu. Umieszczone jest przeważnie na właku sprzęgłowym skrzyni biegów lub na czopie wału korbowego, tylko w nielicznych przypadkach sprzęgło montowane jest na tylnym kole. Wielotarczowe sprzęgło mokre osadzone jest na wałku wejściowym skrzyni biegów  [„Poradnik Motocyklisty” Rafał Dmowski] Z reguły motocykle mają sprzęgła cierne, wielotarczowe, mechaniczne, sterowane ręcznie lub automatycznie. Przeważnie, są to sprzęgła mokre, czyli pracują w kąpieli olejowej. Dużo rzadziej spotyka się sprzęgła suche – głównie w silnikach umieszczonych wzdłużnie (wał korbowy wzdłuż motocykla). Budowę sprzęgła przedstawia poniższy rysunek.  Budowa sprzęgła wielotarczowego:  1 – podkładka oporowa, 2 – koszyk igiełek, 3 – bieżnia, 4 – kosz sprzęgłowy, 5,9 – podkładka, 6 – zabierak, 7 – tarcze cierne, 8 – tarcze ślizgowe, 10 – nakrętka, 11- końcówka...

Konstrukcja motocykli

Motocykle turystyczno – sportowe           Jak we wszystkich dziedzinach życia, tak i w przemyśle motocyklowym dąży się do obniżenia masy, zwiększenia prędkości i bezpieczeństwa. Mniejszą masę w przypadku motocykli uzyskuje się dziś głównie przez zastosowanie odpowiednio lekkich materiałów i ramową konstrukcję (rysunek poniżej). Niestety, aby osiągnąć odpowiednio wysoką prędkość należy rozbudować silnik. Układy bezpieczeństwa obecne w każdym pojeździe również stanowią dodatkową masę. Są nimi układy ABS-u obecne już w większości nowoczesnych motocykli, jak również bezpieczne sprzęgła zapobiegające „ślizganiu się”. Układy elektroniczne powodują z kolei iż obsługa motocykla staje się coraz bardziej skomplikowana.  Im lżejsza rama tym mniejsza masa całkowita motocykla.       Motocykle sportowo turystyczne dosyć niedawno weszły na rynek, było to wywołane potrzebą coraz wygodniejszych a jednocześnie modnych jednośladów. Charakteryzuj...

Analiza zmian formy nadwozi samochodowych w aspekcie bezpieczeństwa osób jadących

W latach siedemdziesiątych powstała koncepcja bezpiecznego samochodu, który miał za zadanie chronić jadące w nim osoby w trakcie zderzenia ze stałą przeszkodą, dla prędkości do 80km/h. Firmy produkujące samochody zaczęły testować niektóre modele samochodów i okazało się, że muszą one mieć zwiększone wymiary i minimalną wagę na poziomie 2000kg. W wyniku testów skorygowano bezpieczną prędkość samochodu do 50km/h. Dzisiaj wszystkie produkowane samochody objęte są normami międzynarodowymi, które podają dokładne wytyczne co do bezpieczeństwa. Elementy nadwozia stanowią jeden z czynników bezpieczeństwa biernego, który w dużym stopniu chroni jadące w nim osoby. Około 60% wypadków to zderzenia czołowe, dlatego też niezwykle ważne jest stworzenie bezpiecznego nadwozia samochodowego.  Eksperymentalny bezpieczny samochód Pininfarina Sigma [1] Poprawę bezpieczeństwa w samochodach osobowych zawdzięczamy ciągle ulepszanym konstrukcjom nadwozi, składa się na to nie tylko forma, ale r...